Elk feest en festival wordt jaarlijks traditioneel gepromoot, maar hoe het in het algemeen was, komt niet altijd naar voren. Het hele festival sfeertje is natuurlijk belangrijk, maar wanneer mensen te serieus worden is het al gauw niet leuk meer. Volgens SoloSounds zijn deze dingen dan dus uitgestorven. En daarbij komen we bij de eerste uitgestorven trend.
1. Mensen doen alsof niemand iets op social media plaatst. Iedereen doet een beetje leuk, een beetje interessant, maar er is niets meer echt persoonlijk. Het is standaard cultuur en fashion en in dit tijdperk is het logisch dat wanneer je een festival bezoekt, je op de foto komt, ook als je ze zelf niet maakt. Doe maar gewoon, want het is en het blijft nog altijd: zien en gezien worden.
2. Lowkey lifestyle. Nee vriend. De ‘Hey, ik heb gewoon wat aangedaan, ik was gewoon even in de buurt, ik besloot lastminute nog even te gaan en de ik was helemaal niet voorbereid’, daar klopt helemaal niks van. Alle outfits zijn bedacht, mensen zijn armer dan ooit. Echte vriendschap is schaars en elke foto die een celebrity, bn´er of influencer maakt, komt op Pinterest te staan en mensen willen iets hebben om over te praten en dat doen ze met wat ze aanhebben. De influencers zijn zelf deel van het publiek geworden.
3. Anti-festival. Bedrijven vinden het tegenwoordig cool om influencers te sturen. Ze komen niet eens voor de muziek of voor het feest zelf, maar voor iets doms zoals content creaties, omdat je gewoon meer views krijgt als je als influencer op een festival aanwezig was. Natuurlijk komen er likes, ontstaat er engagement, maar het verpest de sfeer voor mensen die gewoon willen feesten en los willen gaan op het festival.
4. Influencers en bn´ers doen het publiek na. Terugkomend op punt 2, de mensen die er eerst waren vinden het een beetje cringe dat influencers hun nadoen. Ze hebben al hun energie erin gestoken maar het is niet meer exclusief en onbereikbaar, maar: Rise of TikTok Backup Account, van wie überhaupt hun ervaring kon posten. Niet het beste, maar wel wat iedereen een keer mee moet maken. ́Oh, dit is zo verschrikkelijk want ik heb 25 euro betaald voor een zak chips en het was niet leuk´ terwijl ze al het geld van de wereld hebben. Door deze ongemakkelijke sfeer praten mensen dus minder met elkaar. Niets is slechter dan A-listers en celebrities met een groot netwerk die niet voor een bepaalde artiest komen, niet voor publieke concerten en leuke feesten komen, niet langskomen om gewoon het super gezellig met hun vrienden te hebben, maar alleen om gezien te worden. Zo’n uitgestorven trend leidt tot een uitgestorven festival. Als ze er echt wilden zijn zonder gezien te worden, konden ze gewoon een zonnebril dragen. Toch willen ze iedereen laten merken dat ze er zijn, maar dat het hun niks uitmaakt. Ze kraken andere mensen af en ze geven wat geld uit.
Wil je zelf een festival organiseren met SoloSounds koptelefoons? Zorg er dan voor dat je geen last hebt van deze uitgestorven festival trends, zodat die van jou vaker herhaald kan worden en waarbij iedereen een super tijd heeft.
Meer nieuws
SoloSounds gaat samenwerking aan met Club aan Huis
SoloSounds gaat een spannende nieuwe samenwerking aan met Club
Feest geluidsoverlast: wat kun je eraan doen?
Het is vrijdagavond. Je hebt eindelijk dat langverwachte feest
Opkomst van silent disco’s als populaire evenementenoptie
De laatste jaren is er een opvallende trend te zien